pondělí 25. července 2016

Sušení květů hortenzie

Teď je ten správný čas na sušení květů hortenzie. Květy jsou už celkem vyzrálé, takže doufám, že krásně uschnou a zachovají si svou barvu a tvar. Zachovat si tvar - to je to nejdůležitější. Pokud se vám květy hortenzie po sušení pokroutí, znamená to, že jste trhali květy brzy. Nejlépe je utrhnout květ, který už má někde nahnědlý aspoň jeden kvítek. Nevadí to, ten po usušení dáte pryč. Ostatní květy si zachovají krásný tvar i barvu.





20 komentářů:

  1. Nasušit se mi nikdy nepovedlo....Krásné barvičky...Ilča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilčo, je fakt, že je to celkem věda. Prostě stříhat květy skoro až na poslední chvíli :-) Hezký den, Ivana

      Vymazat
  2. Ta barva asi nezustane ze.Hezky den Radana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. úplně taková sytá ne, ale poměr odstínů ano. A taky záleží, kam květy umístím. UV záření tu barvu samozřejmě vytáhne. Hezké letní dny :-)

      Vymazat
    2. Ahaaa tak ja to vyzkousim taky dekuju za napad. ☺

      Vymazat
  3. Ta barva asi nezustane ze.Hezky den Radana

    OdpovědětVymazat
  4. To je nádhera!! :-) Hezký den D.
    PS: vyrábím rybízový likér ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Danko, tak to se těším, až se na blogu podělíš. Ať se vydaří! Hezký večer Ivana

      Vymazat
  5. Taky mi vždycky zvadly, nedokážu usušit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem s tím taky dlouho bojovala :-) Měj se fajn Petro, Ivana

      Vymazat
  6. Ty Hortenzie jsou fakt krásné, mě letos vykvetly málo, tak je mi jich líto i utrhnout,:o) ale ty je máš nádherné! :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, já tě chápu, mně jich při trhání je také líto :-)

      Vymazat
  7. Miluju sušené hortenzie, ale beru si je vždy od mamky. U nás na zahradě jsme hortenzie zkoušely třikrát a nepodařilo se. Takže třikrát a dost. Ivanko, tvoje hortenzie vypadají krásně i zavěšené. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, sušené hortenzie jsou opravdu nádherné. Měj se fajn Ivana

      Vymazat
  8. Ivano, díky za rady, pár jsem jich hezky usušula, ale vlastně asi jen omylem...
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já jsem se s tím správným sušením také hodně natrápila :-)

      Vymazat
  9. Ivanko, tak prense tuto info jsem potrebovala!!! Ususila jsem si hortenzie a jak pises, naprosto ztratily tvar, takze ted uz vim jak na to a dekujiiii:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Marci, musí být spíš v odkvětu a barvou už spíše do růžova než do modra :-) Ať se podaří! I.

      Vymazat
  10. Paráda nádherná:-)

    OdpovědětVymazat