čtvrtek 20. srpna 2015

Sirup z lesních ostružin

Právě teď u nás v lese rostou - krásné drobné ostružinky. Tak jsem jich nasbírala s dětmi litr a hned večer jsem se pustila do výroby sirupu. Vše vařím s teploměrem a hlídám, aby teplota nepřerostla přes 80°C. To je velmi důležité, kvůli nutriční hodnotě sirupu.
Postup:
1.fáze
Ostružiny dám do hrnce a s trochou vody na dně zahřívám a udržuji na teplotě 80°C, míchám a mačkám ostružiny vařečkou tak dlouho dokud ostružiny zrůžoví a voda zcela zfialoví. Pak přecedím a přefiltruji přes plátno. Tato fáze je nejnáročnější.
2. fáze
V hrnci mám přefiltrovaný nektar ke kterému přisypu krystalový cukr v množství 0,8 kg na 1 litr šťávy a asi 15g kys. citronové. Zahřívám opět maximálně na  80°C a míchám tak dlouho, dokud se cukr nerozpustí. Pak ihned nalévám do vymytých sklenic, uzavřu a nechám vychladnout.



9 komentářů:

  1. Šikulka, ten musí být móóócc dobrý :o) K.

    OdpovědětVymazat
  2. Není nic lepšího než příchuť lesních plodů :) máte moc hezké stránky, plné kreativity.. bude mi potěšením pokud se i vy podíváte na ty mé :) Přeji krásný den

    OdpovědětVymazat
  3. Není nic lepšího než příchuť lesních plodů :) máte moc hezké stránky, plné kreativity.. bude mi potěšením pokud se i vy podíváte na ty mé :) Přeji krásný den

    OdpovědětVymazat