pondělí 19. prosince 2016

Masarykovo cukroví - výtečné!!!

Tento druh cukroví byl prý nejoblíbenějším cukrovím prezidenta TGM. Recept měl od své maminky a o vánocích u něj nikdy toto cukroví na stole nechybělo.
Vyzkoušela jsem a vřele doporučuji, je vynikající.  Letos jsem pekla poprvé, ale určitě ne naposled.




Suroviny:
300g hladké mouky
200g másla (změklého)
60g cukru moučka
170g lískových ořechů
1 žloutek

Postup:
Celé lískové ořechy namočíme asi na 1 hodinu do teplé vody. Ostatní suroviny smícháme, pak přidáme okapané ořechy a vytvoříme těsto, které rozdělíme na dvě stejné části. Z obou části pak uděláme válečky o průměru asi 4 cm. Dáme je ztuhnout do mrazničky (asi na hodinu) a po té krájíme ostrým nožem na kolečka o tloušťce asi 8mm. 
Pečeme na 160°C asi 10-15 min a teplé (ne horké) obalíme v cukru s příměsí vanilky.
Na odležení stačí asi 3 dny, nejlépe v chladu v papírové krabici.
Dobrou chuť!
Ivana

14 komentářů:

  1. Ivi, tento recept znám akorát s mandlemi, je opravdu výtečné. Hezký den D.

    OdpovědětVymazat
  2. Moje mamka miluje ořechové cukroví, tohle by ji jistě chutnalo, vypadá to skvěle. Pro letošek už mám upečeno, ale příští rok třeba vyzkouším! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, já taky miluji ořechové cukroví. Pozdrav mamku :-)

      Vymazat
  3. Letos už žádné cukroví neplánuji, ale za rok bych se mohla opičit i s tím povídáním :o)
    Jako když už chci něco prezentovat, tak ať to má i nějaký příběh :o)
    Ivo, díky za inspiraci a přeji krásné adventní dny, P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je Peti to, co mě na tom cukroví zaujalo nejvíce - že má svůj příběh a že se váže k takové osobnosti. Ale chuťově vyniká stejně jako TGM. Měj se hezky i.

      Vymazat
  4. Ivanko,krasa,jeste se na nejake cukrovi chystam,tak uvidim,zda dam i toto��.M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, je to dosti jednoduché a rychlé, klidně do toho jdi :-) Měj se fajn I.

      Vymazat
  5. Ivanko, pekla ho moje kamarádka, co už s námi není... Chutná božsky!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, takže ho díky kamarádce znáš. Mi taky chutná božsky :-) Měj se krásně I.

      Vymazat
  6. Tak já budu výjimka - mně nějak moc nenadchlo. Ne že by mi nechutnalo, ale máme doma jiné oblíbené druhy (a asi jsme konzervativní), takže jsme ho vyzkoušeli asi dva roky po sobě a pak jsme ho přestali dělat. Ale máš ho hezky vyfocené
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, je asi výtěčné pro milovníky ořechů. Je to prostě tak, jak jedno přísloví říká "100 lidí, 100 chutí". Měj se krásně, I.

      Vymazat
  7. Každý rok se ho chystám upéct a zase to nevyšlo...Ila

    OdpovědětVymazat
  8. Je to fantastické cukroví. Můžou se dát i 3 druhy ořechů. Pistacie, vlašské ořechy i lískové. Přidávám i kakao. Tento recept mám ze staré rakouské kuchařky

    OdpovědětVymazat