pondělí 24. září 2018

Polévka z červené řepy se zázvorem

Ta pravá delikatesa na přicházející chladné podzimní dny!
Je výborná a myslím, že i zdravá. :-)
Na cibulce krátce osmahneme nakrájenou červenou řepu (1 bulvu) a nakrájený oloupaný jeden větší brambor. Přilijeme vodu, osolíme, opepříme, přidáme na jemno nakrájený stroužek česneku a kousek zázvoru. Dusíme na mírném plameni asi jednu hodinu. Pak vyjmeme zázvor, polévku rozmixujeme a do ještě teplé vložíme plátek másla. Při servírování ozdobíme kysanou smetanou.
Je fantastická a taková, řekla bych, prohřívající.
Dobrou chuť.
Ivana 


12 komentářů:

  1. Ivanko, vypadá opravdu skvěla, moc ráda ji vyzkouším!
    Měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Zázvor jsem s červenou řepou ještě nezkoušela, tak to napravím. Já tuto polévku dělám s pórkem a bez zakysanky, ale Tvoje verze je fajn. Pro toto období ideální:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  3. Hm, hned bych si jí dala, musela bych si jí však uvařit jenom pro sebe (což není problém), manžel červenou řepu ne
    musí. Já dělávám takovou indickou "zahřívací" z mrkve, kari a kurkumy, doplněnou rozinkami.
    Hezké dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrkvová s rozinkami? To je zajímavé, určitě i dobré :-)

      Vymazat
  4. Ivanko, to zní zajímavě, ta kombinace :) Červená řepa, to je u nás pouze dámská záležitost. Resp. klasicky zavařenou na sladkokyselo můžou i chlapi, ale jinak jí nejedí. Já ji mám ráda naopak moc :)
    Měj se prima a díky za receptík. Petra

    OdpovědětVymazat
  5. Chodím na jednu polévku s červené řepy se smetanou, je výborná, jen jsem ji ještě neuvařila. Asi to nebude nic těžkého, že? :-) Hezké dny Ivi, D.

    OdpovědětVymazat
  6. Vařím 4 různé druhy polévek z červené řepy, tak tu musím také vyzkoušet. Jsou podle receptů posbíraných z Polska, Pruska, Slezska a Německa. Určitě mi bude chutnat i ta vaše. Zrovna teď jak se ochladilo se moc hodí. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slezská polévka z červené řepy? - to zní zajímavě :-) Iwko, měj se krásně, I.

      Vymazat