sobota 16. září 2017

Bezinkové víno

Letos jsem se konečně odhodlala k výrobě vína z plodů černého bezu. Protože nevím, jaký bude výsledek, udělal jsem jen třetinovou dávku. A věřte, je to velmi snadné. 
Po týdnu se mi víno v procesu kvašení líbí barvou, vůní i jeho úsměvem :-)
Počkat si však musím až do 20. prosince :-) :-)
Recept:
2 litry bezinek (otrhaných ze stopky)
4 litry vody
1,75 kilo krupicového cukru
3 kuličky pepře 
3 kuličky nového koření
3 hřebíčky
50 gramů droždí

Bezinky se uvaří se 4 l vody, pak se přidá koření a cukr a vaří se ještě 10 minut.
Nechá se zchladnout a do vlažného se rozdrobí droždí. Promíchat a nechat při pokojové teplotě kvasit 24 hodin. Pak opět promíchat a nechat kvasit dalších 24 hodin.
Teprve pak přecedit, dát do skleněné nádoby a převázat celofánem. Kdo má, dá kvasnou zátku. Hotové víno bude až kolem 20. prosince.

Víno se krásně usmívá :-)


Tak vypadá po 24 hodinách, pěna je krásně růžová.

 Takto vypadá po 48 hodinách, do pěny stoupají bezinky.




12 komentářů:

  1. Ivo, stále u tebe obdivuji, do čeho se pouštíš.....já na tyhle věci nenacházím odvahu:-)Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, v tomto případě je to metoda pokus - omyl s výsledkem nejistým. Ale to mě na tom baví asi nejvíce. Krásné dny ti přeji, I.

      Vymazat
  2. To som zvedavá, aké bude! Daj vedieť!
    Môj ocko robieval bazové víno veľmi dobré, ale vtedy to mňa nezaujímalo. Zomrel v roku 1984 a recept si zobral so sebou, škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky zvědavá a moc se těším na výsledek. Určitě napíšu do příspěvku, jak to dopadlo :-) I.

      Vymazat
  3. Moje mamka dělala bezinkový likér, a tento byl výtečný. Nechť se víno povede, a pokud ano, tak si uschovám recept a jistě jej vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Dainko, já dám určitě vědět, zda se víno povedlo. Likér znám a je výborný, to fakt s tebou souhlasím :-) I.

      Vymazat
  4. Ivanko, víno jsem nikdy nezkoušela, i když u nás doma to byla tradice. Přeji, ať chutná. Hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
  5. Ivanko, barevne tedy vypada bajecne, verim, ze tak bude i chutnat. Ja netusila, ze bezinkove vino existuje:-). M.

    OdpovědětVymazat
  6. Už len zaželať Na zdravie :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ivanko, tak to se těším, až nám ve vánočním čase napíšeš, jak vám víno chutnalo! :-) Já bezinkové víno vůbec neznám, pouze bezinkový likér, do kterého se přidává rum a káva a ten jsem vždycky mamce po malých lžičkách upíjela a moc mi chutnal. :)

    OdpovědětVymazat