neděle 5. června 2016

Sirup ze smrkových větviček

Sirup, jehož výroba je super jednoduchá a sběr nových smrkových výhonků jde taky velmi rychle.
Tak proč nevyzkoušet výrobu sirupu, který podporuje imunitu a pomáhá při kašli a zánětu průdušek!
Hotový sirup se udržuje v chladu, takže vydrží až do jara.
Postup:
Nasbírané větvičky plníme do sklenice střídavým způsobem: větvičky - cukr - kolečka citronů, a to tak dlouho až se zaplní celá sklenice. Poslední vrstva je cukr.
Zavíčkujeme a necháme asi 3-4 týdny na slunném místě. 
Pak scedíme přeš jemné sítko či plátýnko a udržujeme v chladničce.




16 komentářů:

  1. To zní zajímavě ... a jak to Ivo chutná???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda bych ti odpověděla Evi, ale je to moje premiéra :-)

      Vymazat
  2. Bohuzel je to zakazane je sbirat :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hajný by mě z lesa určitě vyhnal. Možná i pokuta by padla. Myslím, že šetrný sběr a v malém množství zas tak neublíží.

      Vymazat
  3. Jéé..Ivanka tento sirup ssi pamätám, že mamina ho robievala....vyskúšala by som...

    OdpovědětVymazat
  4. Ja som počula že je zakázané len z borovice, ale aj to len v určitom období. Sirup vyzera zaujimavo. Môj med z fialiek čo mal byť na kašeľ veľmi nezaberal. Skúsiť tento ?

    OdpovědětVymazat
  5. Ivanko, už mám také naloženo, loni jsem ho vyzkoušela poprvé, užívala jsem téměř celou zimu, nevím, jestli to bylo sirupem, ale nemarodila jsem, měj se hezky,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, děláš ho každoročně taky? Užívala jsi ho tedy jako prevenci. Já ho dělala hlavně kvůli dětem. Snad ho budou brát až budou kašlat :-)

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. Já to taky neznala Marci, zaujalo mě to, tak jsem zkusila :-) Ivana

      Vymazat
  7. Ivanko, vzorná hospodyňka! Babička dělala z výhonků med...
    Musím pochválit ten domeček, je překrásný!
    Přeji hezký den! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko děkuji, med musel být báječný. To bych fakt ráda někdy ochutnala :-) Ivana

      Vymazat
  8. Myslíš, že bych ho ještě stihla? Nebo už jsem výhonky prošvihla...?
    Že bych se pro ně stavila cestou k Tobě... Třeba v pondělí?
    (Kupuješ někde biocitrony?)
    P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro výhonky ještě stihneš, v pondělí by to snad šlo, ale pro jistotu ti to ještě přes víkend potvrdím. Bio citrony v Lidlu, ale stačí i obyčejné, když odkrojíš celou kůru.

      Vymazat