úterý 6. srpna 2019

Digitalizace českého školství

Je proces nutný, žádoucí, ale někteří učitelé se ho bojí.
Nemusí jít nutně o programování nebo robotiku. Je k dispozici celá řada "obrazotvorných metod", jejichž výstupy jsou pěkné, zábavné a snadné - fotky, videa, animace, počítačová grafika.
Snad každý učitel někdy něco vyfotil, natočil video na mobil, nakreslil, atd.
Učitelská profese má jednu výhodu - většina učitelů jsou přirozeně kreativní. Prosto si tito lidé taky zvolili toto povolání. 
Dát kreativitě učitelů průchod v digitalizaci školství, to je to, co má smysl. Netlačit jim do rukou roboty, nenutit je programovat, pokud sami nechtějí. Ukázat jim cesty, kam mohou v jejich předmětu jít a nechat je se nadchnout aspoň pro jednu cestičku v celém procesu digitalizace českého školství.
A že jim to jde, to mi věřte, vím, o čem píšu.
A proč to zde píšu?
Hlavně proto, že velká část společnosti stále omílá klišé "Učitelé neumějí pracovat s počítači", "Učitelé nejdou s dobou", "Kam to české školství spěje!", "V zahraničí jsou lepší školy", "Čeští učitelé zaspali ICT dobu", atd, atd.,, . 
....možná to tak bylo pře 15 lety.

A tak zde chci přispět svým prvním počinem na poli animace. Tato animace je kraťoučká a není moc zdařilá - neměla jsem stativ!!!
Nevadí, příště to bude lepší :-)


2 komentáře:

  1. Pokrok se prostě nedá zastavit a škola by měla být jedna z prvních, kdo na něj reaguje. Znám učitele, kteří s dobou bez problémů jdou, využívají všechny moderní vymoženosti (většinou vlastní) k obohacení a zpestření výuky, ale znám i ty druhé.
    Ivanko, tvoje animace se mi moc líbí!
    Přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Ivanko, souhlasim s tim, ze mnozi kolegove jsou kreativni a zvidavi a stale se vzdelavaji. K tomu povolani to urcite patri. A ty jsi sikula, Ivanko:-). M.

    OdpovědětVymazat