čtvrtek 16. srpna 2018

Cuketové tyčky - výborné!

Receptem jsem se inspirovala od Katy z blogu Plníme si naše sny. Recept mne zaujal a nezklamal !!!
Máte-li dostatek cukety a nevíte, jak ještě jinak ji zužitkovat, vyzkoušejte:
Je třeba: 300g na jemno nastrouhané neloupané cukety, 400g špaldové mouky, 160g změklého másla, 1 lžička prášku do pečiva a 1 lžička soli. Na posypání grilovací koření nebo kmín nebo lněné semínko.
Cuketu je třeba nasolit a chvíli nechat odležet, aby pustila šťávu. Veškerou šťávu důkladně vymačkat!!! Pak všechny suroviny smíchat. Vytvoří se krásné hladké těsto, které se nelepí a jde dobře vyválet. Stačí vyválet na 0,5 - 1cm, pak nakrájet na proužky a potřít rozšlehaným vejcem.
Peče se při 200°C asi 15 minut.

Chcete-li mít tyčinky pikantní, přidejte do těsta lžičku čili pasty. Tyčinky jsou pak chuťově mnohem výraznější.

Natural tyčinky
Chilli tyčinky



7 komentářů:

  1. Ivanko, vypadají výborně- hned bych se zakousla-
    o víkendu asi zkusím!! děkuji za recept a krásné odpoledne
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Marcela - Nordic Passion16. srpna 2018 v 21:39

    Hmmm, vypadají lakace. Hezké dny,Ivanko. M.

    OdpovědětVymazat
  3. Tehle (nebo hodně podobný) recept jsem už někde viděla, ale ještě jsem se nedostala k tomu ho vyzkoušet. V těch vederch jsem moc nepekla.. (teda vůbec ;-)). Ale cuketu ještě mám, tak se do toho možná přece jen pustím...

    OdpovědětVymazat
  4. Ivanko, cuket mám dost, jdu do nich, vypadají skvěle!
    Hezký večer a děkuji, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Stále ještě cukety mám a tyčky vypadají fakt zajímavě, určitě vyzkouším.
    Prima letní dny Ivanko.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  6. Měla jsem šanci právě tyto tyčinky z cukety, co jsou na obrázku, ochutnat a opravdu jsou luxusní, skvělé!!!!Vřele doporučuji!

    OdpovědětVymazat