středa 22. července 2020

Dilema matky

Radovat se z úspěchu svého dítěte ve fotosoutěži či nikoli?
Přirozené je snad pro každého rodiče, že jakýkoli úspěch svého dítěte vnímá radostně.
Jenže.....
Můj jedenáctiletý syn Adam fotí od malička a už tři roky se pravidelně účastní fotosoutěže pro mladé fotografy do 25 let.
Letošní snímky byly z cyklu příroda (rostliny, živočichové). Fotí mobilem, kompozici fotografie má rok od roku lepší. Na soutěž se připravoval téměř celý rok. Jeho letošní snímky se mi moc líbily, přesto jsem ho připravovala na to, že vyhrát se mu nejspíš nepodaří, protože v soutěži je dost velká konkurence.
Dcera Karinka, která má 6 let se rozhodla, že se letos zúčastní taky. Ta se nijak fotograficky nepřipravovala - lehla k pampelišce, klekla k plyšákovi, vyfotila nějaký západ při procházce a maliny před svačinkou. A bylo hotovo, hurá do soutěže!

V soutěži to dopadlo tak, jak by mě ani ve snu nenapadlo.
Karinka se umístila na 3.místě. Vyhrála tablet, paměťovku a čokoládový fotoaparát.
Ale radovat se z jejího úspěchu jsem jako matka prostě nemohla. Při pohledu na ten zklamaný výraz druhého mého dítěte, který opravdu tvrdě makal a neumístil se, u mě převažovala opačná emoce než radost. 
A to dilema, zda se radovat či nikoli, jsem nevyřešila.
Život je někdy velmi zajímavý :-)
Mějte se hezky.
Ivana

Karinka


Karinka
Karinka
Karinka

Karinka


Adámek

Adámek

Adámek

Adámek


Adámek

16 komentářů:

  1. No, tohle není lehká situace. Uvědomuji si, jak jsem ráda, že nebylo potřeba nic takového řešit.
    Máš moc šikovné děti, fotky jsou krásné!
    Ivanko, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Ivo, raduj se, že máš zdravé a šikovné děti. Prostě to už tak v životě chodí, že ocenění někdy přijde , kde ho nečekáme a opačně. Hezké léto vám všem. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, máš plnou pravdu, děkuji za hezký komentář. I.

      Vymazat
  3. Oba mají fotky moc pěkné. Třeba ty maliny a pampeliška jsou na tak malou slečnu super. Synovi fotky jsou taky moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc Stáňo, vyřídím to :-) :-) Měj krásné léto. I.

      Vymazat
  4. To je teda pech)))) ale máš doma úžasné fotografy. Mají můj obdiv.
    Přeji krásné léto a hodně foto úlovků.

    OdpovědětVymazat
  5. Obojí fotky jsou moc pěkné. Že byl syn smutný ,to věřím, ale soutěže nejsou všechno. Radovat se můžeš, máš šikovné děti.
    Hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, smutek dítěte matku nikdy nepotěší, ikdyž jde o takovou prkotinu jako je soutěž. Hezky jsi to napsala, děkuji a měj krásné léto, I.

      Vymazat
  6. Juj, to je tedy situace slozita. Mam stejne pohlavi deti ve stejnem poradi a dokazu si predstavit, jak by na tom miste reagoval muj syn. Dceri gratuluji a synovi bych vzkazala, ze tu posledni fotku porotci asi prehledli, je dokonala, takovy zaber neni snadny. Je skvele, ze maji tak pekny konicek! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, vyřídím tvé profesionální hodnocení :-), děkuji a měj se nádherně :-)

      Vymazat
  7. Ivanko, to je složité, ani nevím, jak jsem to dělala já. Vlastně moje tři děti se nikde asi nepotkaly. Jeden divadlo, druhý focení a třetí programování téměř od mala na počítači. Nádherné fotky. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, máš to teda s dětmi pestré :-) Děkuji za pochvalu foteček, měj se krásně :-)

      Vymazat
  8. No jo, život, oba jsou šikovní. Taky nevím, jak bych se radovala-neradovala. A příště to může dopadnout obráceně a bude holčička smutná. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji. Když to ale dopadne obráceně, zase se nebudu radovat :-) :-) :-).
      ....prostě, život :-) Krásnou neděli, I.

      Vymazat