středa 11. října 2017

Šípkové víno

Letos poprvé zkouším využít šípky jinak než obvykle. Největší část nasbíraných šípků padla právě na výrobu šípkového vína (1 kilo šípků). Zda se víno podaří či ne, netuším, ale šla jsem do pokusu výroby vína s odhodláním :-) 
Pořídila jsem si demižon, kvasnou zátku, sehnala vinné kvasinky ... a teď už jen několikatýdenní čekání na výsledek.
Pokud by někoho zajímal recept, tak zde je:
1 kilogram čerstvých šípků (nadrtit)
350 g cukru
vinné kvasinky
3 litry vody
Vodu svařit s cukrem a nechat vychladnout asi na 30°C, pak přidat kvasinky. Do demižonu nasypat nadrcené šípky, zalít připravenou vlažnou vodou. Zadělat špuntem s kvasnou zátkou, zátku zakápnout vodou a čekat asi 6 týdnů.

Víno v den založení

Víno po třech dnech

12 komentářů:

  1. Ivanka tak to som zvedavá, určite daj vedieť ako to dopadlo. Prajem krásny deň.

    OdpovědětVymazat
  2. Pro me velka alchymie, ale drim pesti:-). M.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsem moc zvědavá jak to s vínem dopadne Ivanko!! Já šípky raději v čaji, ale chci letos udělat i sirup.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  4. Ivanko, co ty všechno nestíháš. Tohle pro mě není. Tak ať se víno povede ;-) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko, děkuji. Není to ale tak těžké, jak to vypadá. Na výslednou chuť jsem moc zvědavá :-)

      Vymazat
  5. Tak toto jsem nikdy nezkoušela. Tak ať se vínečko povede!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Ivanko, takto pěkně "naložené" vypadá úžasně, jsem zvědavá jak bude chutnat.
    Měj se moc hezky Iva

    OdpovědětVymazat
  7. Tak šípkové víno jsem nikdy nepila. Držím pěsti, ať se podaří, K.

    OdpovědětVymazat