pondělí 12. června 2017

Sirupové šílenství

Moje sirupová mánie je v plném proudu. Dělám sirupy dle mých osvědčených receptur a zároveň zkouším nové kombinace bylin a ovoce.
Nafotila jsem alespoň tyto 3 druhy sirupů, které dělám už několik sezón. 
 ...a přidávám recept na jetelový s malinou:
Květy jetele lučního (asi 50) omýt a nechat macerovat v půl litru vody aspoň 12 hodin.
Hrst malin krátce svařit v troše vody a důkladně přepasírovat přes sítko. Po té ještě přecedit přes jemné sítko.
Obě tekutiny smíchat, přidat asi půl až tři čtvrtě kila cukru, lžíci kys. citronové a pořádně promíchat v hrnci při teplotě kolem 60°C - 70°C (ne víc). Míchat až do úplného rozpuštění cukru.
Horké nalít do čistých a vyhřátých lahví a ihned zavíčkovat.
Takto pasterizované sirupy je třeba uchovávat v chladu!

 Zleva: bezový se šípkem, bezový s tmavým cukrem, jetelový s malinou.


 Jetelový s malinou.


 

12 komentářů:

  1. Tak to je bezvadná sirupová mánie. Radost pohledět na ty krásně zbarvené lahve. A určitě chutnají výborně.
    Tak ať se stále daří! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné šílenství :-) Mě by lákal ten jetelový s malinou.

    OdpovědětVymazat
  3. Ten malinový má krásnou barvu. Nikdy ho nebudu mít, protože všechny maliny, co se ke mně dostanou, stačím sníst. Miluju maliny... V tom bezovém se šípkem je sušený šípek spařený horkou vodou nebo se dělá jinak?
    Já dělala mátový (mátu mám na zahradě na chalupě) - byl to můj první sirupový pokus
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  4. Teda, to jsou krásné barvy sirupů. Prostě paráda!

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavé kombinace, krásné barvy a jistě i vůně a skvělá chuť.
    Ivanko, jsi šikovná a pilná!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Ivanko,
    Tady se mi líbí!!! lektvary- to je moje letní láska!!!(vlastně začínající už zjara..:o)a končí na podzim..:o))
    A z těch jednodruhových jsem se už též dopracovala léty k různým kombinacím...
    Máš krásné kombinace a barvy- radost pohledět- tak na zdraví a krásný večer!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  7. Tomu říkám bio výrobna...Všechny vypadají velice"pitelně"...Tak ať chutnají!H.

    OdpovědětVymazat
  8. Ivo, ty jsi dobrá!!!! Na sirupy vůbec nemám odvahu.Eva

    OdpovědětVymazat
  9. Ivi, tak to jsem proti tobě hubkař... :-) Já letos zatím vyráběla "pouze" kopřivový a bezový :-) Tvoje sirupky vypadají chutně, nechápu, kde bereš ty kombinace :-) :-) :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Vsechny jsou lakave, ale ten malinovy svoji barvou jeste o neco vic:-). Krasny vecer, Ivanko. M.

    OdpovědětVymazat