pondělí 19. června 2017

Fialová

Tato sklenička je plná fialových kvítků. Nejsou to ještě květy levandule, jde o tolici (vojtěšku). Bylina, která roste jako plevel, ale podle herbáře má vynikající protirevmatické účinky. A tak pokud máte ve svém okolí někoho, kdo trpí revmatickými bolestmi, zkuste mu vyrobit mazání z vojtěšky. Vojtěšky máte kolem sebe určitě dost :-).
Návod:
Čerstvými květy vojtěšky naplníme sklenici až po okraj, zalijeme alkoholem (slivovice, vodka), uzavřeme a necháme vyluhovat 7-10 dnů. Pak přecedíme a opakujeme postup znovu - natrhat čerstvé květy, napěchovat do sklenice a zalít přecezeným alkoholovým výluhem. Opět vyluhovat 7-10  dní. Pro zvýšení účinku takto zopakovat ještě jednou.
Jakou bude mít barvu finální výluh netuším, dělám ho poprvé, ale určitě dám vzniklé mazání do jednoho z dalších příspěvků.
Krásné slunečné dny.
Ivana





8 komentářů:

  1. Ivanko,
    to ke moc hezký příspěvek...A má krásnou barvu....
    Asi to zkusím- jako dáreček a sobě udělat mastičku- to mne baví..
    Takový výluh jsem dělala loni z jitrocele a propašovala jsem si tam trochu máty a je to vynikající na kašel jako kapky.....užívala jsem lžičku na noc.. už to mám rok a je to pořád dobré!!!
    Budu se těšit na další příspěvky!!
    A měj se moc hezky Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarčo, s tou kombinací jitrocel - máta jsi mě celkem nadchla. Na jitrocelák se teprve chystám a myslím, že s mátou to vůbec nebude špatné vyzkoušet. Takže děkuji moc, vyzkouším dle tebe :-) Měj se krásně, I.

      Vymazat
  2. Hmmm to je zajímavé....to jsem netušila. Díky za rozšíření obzorů:-)))Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Ivi, ty teda nezahálíš. Nestíhám komentovat tvé příspěvky. Krásný slunný den D.

    OdpovědětVymazat
  4. Ivanko, to jsem nevěděla. Pořád se člověk učí. A vypadá to moc krásně.

    OdpovědětVymazat
  5. Sklenička s vojtěškou vypadá i hezky dekorativně :-) :-) Bylinku neznám, název jsem určitě někdy slyšela, ale v přírodě bych ji nepoznala, tak zas budu o něco chytřejší :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za inspiraci. My teprve bezujeme, na poslední chvíli :-) Zuzka

    OdpovědětVymazat
  7. To je nápad a vypadá to lahodně pro oko! A konečné vím, jak vypadá vojtěška!Jsem zvědavá, jestli ji ještě najdu, když tady v okolí všude kosí..Ivanko,přeji ti krásný dnešní slunovrat a vůbec, krásné letní dny! Určitě se sejdeme na kávičku, u mně v altánku! papa.E

    OdpovědětVymazat