středa 26. dubna 2017

Pampeliškový sirup

 Rychlý a skvělý. 
Mísu květů nechám přes noc macerovat ve vodě tak, aby byly vodou oplynuté všechny květy.
Druhý den zahřeji tuto směs na maximálně 80°C a nechám asi 10 minut vyluhovat. Pak scedím, nasypu kilo cukru (nejlépe hnědý, sirup má pak hezčí barvu) a lžíci kys. citronové. Opět zahřeji na max. 80°C a nalévám do vymytých a vyhřátých lahví. 
Ihned zavíčkuji, nechám vychladnout a uchovávám v chladu. 



18 komentářů:

  1. Ahoj Ivanko, zrovna jsem dnes o něm četla a ty už ho máš vyrobený ... super. Krásný večer D. PS: zase máme rýmu ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko, moje děcka jdou z nemoci do nemoci, takže chápu :-)

      Vymazat
  2. Uzasny, ja proste na tohle nemam diciplinu:-(. M.

    OdpovědětVymazat
  3. Co, pampeliškový sirup? U nás bych musela ty pampelišky napřed vyhrabat z pod sněhu :D Ale jinak super, taky se na něj později chystám.
    Hezký den, Káťa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káťo, u vás je sníh? No tak to by byl asi ledová pampeliškový sirup :-)

      Vymazat
    2. Ano, ve čtvrtek začalo sněžit a v pátek tu byla dokonce sněhová kalamita, skoro jsem se nedostala do práce. Naštěstí přes neděli většina roztála, takže jsme si mohli večer opéct buřty :D

      Vymazat
  4. Ivanko to musim zkusit ☺ diky a hezky den Radana

    OdpovědětVymazat
  5. Bylinkářská sezóna se pěkně rozjíždí! Loni jsem dělala med, mám moc ráda tu pampeliškovou vůni.
    Ivanko, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je to tak, bylinářská sezona se rozjíždí, jen to počasí :-( Měj se krásně, I.

      Vymazat
  6. Tak pampelišový sirup jsem ještě nedělala. Med ano. Takže mám zase co zkoušet.
    Hezký den!
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to vlastně totéž, jen v ridším provedení :-) Měj se krásně, I.

      Vymazat
  7. Moc prima příspěvek! :)) Věřím, že sirup chutná skvěle. A fotka je šikovně naaranžovaná. (y)

    OdpovědětVymazat
  8. Já chroustám zatím jen pampeliškové lístky. Snad i ten sirup stihneme. Ať přinese zdraví a radost vám přeju. Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Zuzko, no já zase zkusím ty pampeliškové lístky :-) Měj se fajn Ivana

      Vymazat
  9. Chtěla bych letos pampeliškový sirup také udělat, jen někde narazit na ty pampelišky. Nějak se jim u nás na severu nechce... :)

    OdpovědětVymazat