sobota 10. října 2015

100% makové mléko

MÁK, možná opomíjená, ale velmi zdravá potravina. Minimálně proto, že obsahuje velmi vysoké množství vápníku a také omega 3 a 6 kyseliny.
Velmi jednoduchý recept na sklenici makového mléka:
Pokryje asi 70% denní dávky vápníku.
50 gramů máku namočíme na pár hodin do 300 ml vody, pak rozmixujeme při největších otáčkách. Postupně se začne černá hmota měnit ve špinavě bílou. Až proces změny barvy ustane, přestaneme mixovat, přecedíme přes sítko, důkladně vymáčkneme. Pak doporučuji přecedit ještě přes jemné sítko nebo přes plátno. 
Vznikne jemné mléko s makovou příchutí.





11 komentářů:

  1. Ivanko, máš pěkný blog. Recept na makové mléko vyzkouším. Moc se mi líbil šípkový věnec. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Maruško, doporučuji vyzkoušet, určitě si pochutnáš, Ivana

      Vymazat
  2. Tak já patřím k těm,co zrovna mák nemusí.
    Chválím krásné foto:-)
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, já to taky tak kdysi měla. Pak se to zlomilo. Je ty zuby po jeho konzumaci, to mi vadí. :-)

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Ivanko, obdivuji tvoje nápady a také to, kolik toho stíháš. :-)
    Hezký víkend. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jarko, musím přiznat, že to je recept převzatý od jinud. Ale moc takových receptů nemám, připadal mi hodně zajímavý. No nedalo mi to ho nevyzkoušet. Měj se krásně Ivana

      Vymazat
  5. Ivanka, ja mam mak velmi rada, najma v kolacoch...o makovom mlieku som este nepocula, ale urcite je vyborne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katy, já taky miluji mák hlavně v koláčích. ALe i v tekuté podobě je výborný. měj se Ivana

      Vymazat
  6. Ivanka a zaspala si v ten deň? Či nie je ako droga. V zahraničí napr. v Anglicku nikde nekúpiš mak, ani koláče z maku. Inak ja mak zbožňujem. Určite vyskúšam, som zvedavá na účinky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Účinky z toho šálku mléka jsem nepoznala, ani moje mimi, které ještě stále kojím :-) Mléko z máku je dobré, ale kravské nenahradí, takže návykové to asi taky nebude :-) Měj se krásně a "užij" si svůj šálek makového mléka. Ahoj Ivana

      Vymazat