středa 18. dubna 2018

Zavařené maso ve skle

Zavařené maso ve vlastní šťávě.
Jednoduché a skvělé!!!
Recept:
1 kg plecka nakrájeného na kostky, 15g soli, lžíce kmínu - vše spolu pořádně promíchat. Maso pak napěchovat do sklenic, přidat jednu polévkovou lžíci vody, zavíčkovat a zavařovat po dobu dvou hodin. Pro větší jistotu trvanlivosti druhý den vařit ještě jednu hodinu.
Maso je chuťově skvělé, sádla je málo, když tuk při krájení masa na kostky odstraňujete.  
....a samozřejmě masíčku nechybí ten vynikající rosol, kvůli kterému to maso vlastně zavařuji. :-)
Dobrou chuť všem.
Ivana




12 komentářů:

  1. Vidím dobře, že nemáte žádné speciální víčka- masové?????? Z té dávky masa jsou ty 4 skleničky?Děkuji...H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, víčka jsou obyčejné šroubovací. Z dávky 1kg masa vyšlo 5 meších skleniček. Ivana :-)

      Vymazat
  2. Ivanko, tak tohle jsem už roky nedělala. Ale souhlasím, na dobrý chleba... vynikající!
    Měj krásné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, přesně tak, na dobrý chleba. A s trochou cibulky a pepřem - báječné :-)

      Vymazat
  3. Ivanko, ty jsi mi připomněla moje dětství. Tohle jsem milovala. Už dlouho si říkám, že to zkusím. Díky za inspiraci, to musím zkusit. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, vyzkoušej určitě! Je to opravdu jednoduché :-) A´t se vydaří :-), Ivana

      Vymazat
  4. Juuu, ty jsi šikovná, Ivanko!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Ivi, děkuji za inspiraci, tohle musím vyzkoušet, manžel zavařené maso miluje. K.

    OdpovědětVymazat
  6. Ivo- mňam!!
    Já jsem se před lety také vrátila k zavařování masa..
    Chyběl mi právě občas ten rosol- ta chuť.
    (a hlavně!! vím, co jím..)
    Tak jsem zkoukla recept, zda to děláme stejně :o)
    Když je málo času- použiju i do rizota a tak..
    A moc se mi líbilo, jak tvoříte v kroužku, to je prima.
    měj se hezky
    Jarka

    OdpovědětVymazat