úterý 4. července 2017

DIY: jak udělat peroutku (mašlovačku)

V jednom z minulých příspěvků jsem psala o kozí farmě neboli ráji pro zvířata ZDE
Byla jsem tam opět na návštěvě a kromě vajíček a kozího mléka jsem od farmáře dostala také "kytici" husích pírek. Prý, ať si udělám mašlovačku (peroutku). :-)
Jak na to?
Je třeba asi 6 dobře omytých, oschlých pírek. 
Pírka otrhat, nechat asi jen horní třetinu.
Silnou nití důkladně omotat a vytvořit tak držátko mašlovačky.
Z držátka pak nad plamenem opálit přebytečná pírka.










10 komentářů:

  1. Ivanko,to je nápad!Hezke��, pekny den, M.

    OdpovědětVymazat
  2. Tyhle mašlovačky mám ráda a vždy si je na jarmarcích kupuji. Protože nemám kde sehnat ta pírka :o).
    Měj prima dny Ivanko.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  3. My tady u nás říkáme vlažítko :-) A taky ho nejraději používám z husích brk. Prostě je osvědčené.
    Hezký sváteční den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Ivanko, ještěže jsi napsala mašlovačku, já bych jinak nevěděla o čem píšeš :-)) Jsi šikovná, že sis ji udělala. Já jsem je vždycky kupovala a přešla jsem na silikonovou ... Mějte se hezky D.

    OdpovědětVymazat
  5. Moje babička vždycky říkala "perótko" :)).No Morava...a už to jinak nebude...
    Skvělá vzpimínka na věc,co za pár let už nikdo ani nebude znát.
    Super výsledek.H.

    OdpovědětVymazat
  6. Ivanko, tu ti už můžu jen tiště závidět. Mám silikonovou a není to ono. Kdybych někde natrefila na peříčkovou, hned ji koupím, byla mnohem lepší. K.

    OdpovědětVymazat
  7. Jojo, dědeček taky vždycky dělal domácí peroutky. Jen tu nitku u držáčku tak nějak proplítal. Máš pěkný blog, ráda chodím nakukovat, nejvíc se mi líbí tvoje světle modrá kuchyň. Hezké léto.

    OdpovědětVymazat
  8. Na trzích bývá ke koupení, ale ta tvoje je super. Všechna peříčka v jednom směru. Jsi šikovná! :-)
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  9. Povedená mašlovačka :o) Také mám nejradši tyhle peříčkové, kupuju si je na trhu. Silikonové používám nerada.
    Hezký den, K.

    OdpovědětVymazat
  10. Nejlepší mašlovačka na světě. Kam se hrabou silikonové a podobné...
    Henrieta

    OdpovědětVymazat