čtvrtek 26. května 2016

Sirup do čaje (bylinný)

Opět jsem se pustila do výroby sirupu z bylinek. 
Tentokrát jsem zvolila třídruhovou kombinaci bylinek - třetina list a dvě třetiny květy.
Použila jsem jitrocel kopinatý, jetel luční a zběhovec plazivý. Zásluhou některého z květů se sirup zabarvil do krásné měděné barvy.
Postup: 
Tentokrát jsem je byliny nevařila, jen nechala vyluhovat v horké vodě asi 45 minut, pak jsem vodu přecedila (1litr), přidala třtinový cukr (750g) a kyselinu citronovou (asi 3 lžičky). Vše zahřála na max. 80°C a horké nalila do lahví.
Chuť skvělá :-)









16 komentářů:

  1. Vypada to nadherne. Obdivuji te, ja na to nejak nemam bunky, proste me to nenapadne, nevzpomenu si... Hezky den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, nikdy není pozdě začít :-) Měj se krásně Ivana

      Vymazat
  2. Ivanko!! No to je úžasný nápad- já !lektvarování" miluju, už jsem letos udělala tři, i jitrocelový, ale s tím jetelem- to mne nadchlo!! Moc děkuji za úžasný tip!!!! Krásné dny jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo Jarko, lektvarování zdar! Ivana

      Vymazat
  3. Tohle vůbec neumím, ani nevím, co bych měla sbírat a co nakombinovat, no, ani nemám ty možnosti, louka na sídlišti na to vhodná vůbec není :-)) Jsi moc šikovná. Hezký den D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko, to je fakt, na sídlišti toho asi moc neroste a když jo, tak to stejně pravidelně sekají. Hezký vkend ti přeji, Ivana

      Vymazat
  4. Ivanko, sklidím asi byliny ze zahrady a taky vyzkouším jeden kombinovaný, fakt si mě nalákala...
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se Heli sirupek vydaří!!! Měj se hezky.

      Vymazat
  5. Ivanko díky za bylinkové čarování :-)))

    OdpovědětVymazat
  6. Beautiful photos, Ivana! Greetings from Montreal, Canada. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you Linda. Have a nice day, Ivana

      Vymazat
  7. Ivi,
    sirup vyzerá božsky, hneď by som ochutnala :-)
    Ak dobre identifikujem, tak je to ďatelina, skorocel a to tretie neviem...
    Pekný deň,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aďko, děkuji :-). Ano,je to skorocel (jitrocel), dátelina (jetel) a zbehovec plazivý. Maj sa pekně Ivana

      Vymazat
  8. Ivanko, napiš mi prosím na email, pošlu omalovánky...;-). P.

    OdpovědětVymazat