úterý 12. ledna 2016

Chléb ze zakysané smetany

Suroviny:
 kelímek zakysané smetany (200g), kelímek vody, 2 kelímky hladké mouky, 1 kelímek celozrné mouky, lžička soli, lžíce medu, 1 malé vajíčko, na špičku lžičky sušené droždí.
Postup:
Všechny ingredience smícháme a necháme kynout 12 hodin. Nakynuté těsto vlijeme do pečící formy na chleba nebo biskupský chlebíček a pečeme 10 minut na 220°C,pak 20 minut na 200°C a pak ještě max 10 minut na 180°C.
Chléb je vynikající, vláčný a nemá tvrdou kůrku.

15 komentářů:

  1. Ivanko, chléb i recept vypadá dobře. Ráda vyzkouším.
    Děkuji za recept a měj hezký večer. Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Hmmmm, to vypadá moc zajímavě :-) diky za recept. Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Na chleba si ještě netroufnu, u nás se peče jen z bezlepkové mouky a s ní je to trošku risk, ale ten váš vypadá moc dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na bezlepkový se chystám, ale mám obavu, jak to dopadne :-)

      Vymazat
  4. No to je krasny chleb. A navic v hrneckove/kelimkove verzi. To mam rada, jde to rychle. Jeste nejakou formu a jdu do toho. Diky:-). Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám taky hrnkové verze ráda. Měj se Ivana

      Vymazat
  5. Tak to jsem ještě nedělala, určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  6. Já si říkal, že bychom si mohli zase upéct chleba, poslední byl někdy v listopadu. Díky za recept. Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Recept je fakt dobrý, doporučuji. Ivana

      Vymazat
  7. Ivanko, chléb vypadá výborně, určitě ho vyzkouším.
    Iva

    OdpovědětVymazat